Hírek
2013. Március 20. 09:42, szerda |
Belföld
Forrás: autopult.hu
Örökmécses - már rendelhető a modern Jaguar E-Type

„250 - Se több. Se kevesebb.” Ez a szlogen fogadja azokat, akik a Lyonheart oldalára látogatnak, utalva arra, hogy a britek kis autógyártó manufaktúrái között még van legalább egy, ami megengedheti magának azt a luxust, hogy ügyfeleit sietségre ösztökélje. Igaz, az azért megjegyzendő, hogy a Jaguar E-Type modernkori átiratát felélesztő, valójában svájci gyökerekkel bíró cég a tervezett 50 példányos szériát éppen a kereslet nyomására ötszörözte meg, így aztán az sem lenne meglepő, ha a szekér lendülete magával sodorná a fenti számot is.
Mindenesetre hiány vélhetően nem lesz a modellből, hiszen a K Cabrióval tovább bővült a paletta, s a modern technikával felvértezett klasszikus ezzel bizony már kiérdemli magának az álomautónak járó titulust is. Ami a külcsínt illeti, a jelzők felesleges fokozására nem is vetemednék, hiszen az ínyencek bizonyára látják, hogy a világ legvonzóbb veteránjának sziluettje modern stílusjegyekkel gazdagodva is megőrizte az autó méltóságát, s a LED-es fényszórók sokküllős felnikkel alkotott kontrasztja olyan vonzó, hogy sötétben csillogó örökmécses módjára csábítja magához a buta rovarként megőrülő autórajongókat.
Őrjítő hangerővel szól a szirének éneke
Lelkesedésünk a kézzel munkált alumínium lemezek alá pillantva sem szűnik, hiszen a nemesi öltöny modern műszaki arzenált rejt. Az anyagelvűségből fakadó könnyű építési elv alkalmazása persze csak a kezdet, melynek kiteljesedéséhez kell egy gazán erőben dúskáló szív is. Nos, a Jaguar XKR-ből származó ötliteres V8-as blokkot ezúttal kompresszorral tömi a Cosworth, így préselve ki 575 lóerős teljesítményt és hegyomlásnyi 700 Nm-es nyomatékot a motorból. Az erőfolyam a ZF hatfokozatú automataváltóján keresztül nyúzza meg a hátsó tengely abroncsait, 3,9 szekundumos sprintidőt, s elektronikusan korlátozott 300 km/órás végsebességet eredményezve.
Újabb ok, hogy fenntartások nélkül költhessünk el ~400.000 eurót - nettó
Noha ez majd csak a regisztrációs adó kalkulációjánál nyer jelentőséget, de a K teljesíti az EU 5-ös előírásait, igaz az autó nem csak a levegőt, de a benzint is kacsa módjára nyeli – vegyes üzemben például 11,9 litert, ami városban a csalóka papírforma szerint is eléri a 18,4 litert. A piszkos anyagiakra persze ügyet sem vetünk a minden földi jóval felszerelt utastérben, ahová csak a legfinomabb anyagok kerülhettek. Itt a fa, a bőr és a legmodernebb szórakoztató, asszisztens és biztonsági rendszerek garmadája bűvöl el mindenkit, aki a szirének énekét fújó autó felé közeledik.
Az Egyesült Királyságban fejlesztett, s kézimunkában épített autóba szerelmesedve már könnyen tárul szélesre a pénztárca, ami a vásárlás során alsó hangon nettó 360.000 euróval, azaz nagyságrendileg 110 millió forinttal lehet könnyebb, míg a kabrió felára szerény 4,6 millió forint. Némi üröm az örömben, hogy az első tulajdonosok az említett összeg birtokában is csak 2014-ben vehetik át friss szerzeményüket, míg a megrendelésüket ma leadó ügyfelek 18 hónapos várakozási idővel szembesülhetnek.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 04. 08:59, vasárnap | Belföld
Koncz Zsófia: 2026-tól félmillió, 2029-től egymillió édesanyának nem kell személyi jövedelemadót fizetnie Magyarországon
Jövőre félmillió, 2029-től pedig már egymillió édesanyának nem kell személyi jövedelemadót fizetnie Magyarországon - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára szombaton a Facebook-oldalán.
2025. Május 04. 08:58, vasárnap | Belföld
Soltész Miklós: sorsfordító időket élünk Romániában és a Vatikánban is
Sorsfordító, történelemfordító időket élünk Romániában, Szatmárban, a Partiumban és Erdélyben, de a Vatikánban, a Szentszéknél is
2025. Május 04. 08:57, vasárnap | Belföld
NGM: megerősítette Magyarország államadósság-besorolását a Scope Ratings, továbbra is befektetésre ajánlott az ország
A berlini Scope Ratings megerősítette Magyarország \"BBB\" besorolását, továbbá a hitelminősítő megerősítette a korábbi stabil kilátást is.
2025. Május 03. 08:06, szombat | Belföld
A Tisza EP képviselői nem vettek részt Ukrajna gyorsított csatlakozásáról szóló szavazáson
Magyar Péter: a Tisza EP-képviselői nem szavazták meg Ukrajna gyorsított uniós csatlakozását.