Városlista
2025. augusztus 4, hétfő - Domonkos

Hírek

2019. Október 03. 13:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek

A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek

A fizikai dolgozókat elsősorban teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek - derül ki a BrandFizz Employer Branding Kft. felméréséből, amelyről közleményben tájékoztatták az MTI-t.

A munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó cég 967 kékgalléros munkavállaló bevonásával készített felmérést tavaly és idén május között.

A felmérés szerint a fizikai dolgozóknak is szükségük van munkájuk elismerésére. A megkérdezett munkavállalók 48, illetve 38 százaléka szerint a dolgozók felmondása elsősorban a teljesítményalapú bónusz, illetve a teljesítmény elismerésének hiányával magyarázható. A válaszadók 37 százaléka vélekedett úgy, hogy a dolgozók kilépése a nem megfelelő fizetéssel, valamint a munka és magánélet egyensúlytalanságával áll összefüggésben.

A közlemény idézte Horváth Ádámot, a BrandFizz Employer Branding Kft. társalapítóját, aki rámutatott: a dolgozók megtartása érdekében a fizetés mellett átlátható juttatási rendszerre is szükség van. A munkaerő megtartása nem oldható meg egy jól sikerült és nagy költségvetésű céges karácsonyi bulival - jelezte a szakember.

A felmérésből kiderült, a fizikai dolgozóknak fontos, hogy milyen a csapat és milyen hangulatban telik a munkaidő. Ezeket a tényezőket csupán a stabil, biztonságos munkakörnyezet iránti igény és a fizetés előzi meg.

A kutatás szerint a kékgallérosok nagyvállalatnál szeretnek a legjobban dolgozni. Meghatározó számukra, hogy elégedettek legyenek a közvetlen felettes személyével, elérhetőségével, valamint a kihívással is.

A kutatásban vizsgálták azt is, hogy milyen csatornákat használnak tájékozódásra a kékgalléros álláskeresők. Az eredmények szerint 58 százalékuk ismerősökön, barátokon keresztül tájékozódik, közel 37 százalékuk megnézi a cég karrier oldalát álláskereséskor, hírlevéllel viszont csak 11 százalékuk érhető el.

A 2016-ban alapított BrandFizz Employer Branding Kft. a munkáltatói márka kiépítésében nyújt segítséget a vállalkozásoknak, hogy alkalmazkodni tudjanak a megváltozott munkaerőpiaci körülményekhez.

Címkék: dolgozó, juttatás

Ezek érdekelhetnek még

2025. Augusztus 03. 08:56, vasárnap | Belföld

Orbán Viktor: nem vállalom azt a felelősséget, hogy akár csak egyetlen fiatal is meghaljon Ukrajnáért

Azt a felelősséget, hogy akár csak egyetlen fiatal is meghaljon Ukrajnáért, nem szeretném vállalni, és nem is fogom – jelentette ki a miniszterelnök szombaton Esztergomban az MCC Feszten.

2025. Augusztus 03. 08:55, vasárnap | Belföld

Duna House: az Otthon Start program megmozgatja az ingatlan- és hitelpiacot is

A nyári hónapokra jellemző, visszafogottabb aktivitással telt a július a hazai ingatlanpiacon, az Otthon Start program hatása viszont gyorsan meglátszott az érdeklődések növekedésében - közölte a Duna House pénteken.

2025. Augusztus 03. 08:55, vasárnap | Belföld

MOHU: a forgalommal arányosan változik a visszaváltási rendszer kezelésiköltség-számítása

A forgalommal arányosan változik a visszaváltási rendszerben a kezelési költségek számítása, a módosítás újabb kereskedőket ösztönözhet a csatlakozásra

2025. Augusztus 02. 08:57, szombat | Belföld

Pride: Gyanúsítottként hallgatták ki Karácsony Gergelyt a Budapest Büszkeség rendezvény szervezése ügyében

Gyanúsítottként hallgatták ki Karácsony Gergely főpolgármestert a Budapest Büszkeség (Budapest Pride) rendezvény szervezése ügyében pénteken Budapesten.